ETR - Tekst łatwy do czytania
Informacja o Urzędzie Gminy w Jeżewie w tekście łatwym do czytania – ETR (EASY TO READ)

Urząd Gminy w Jeżewie
Urząd Gminy w Jeżewie w skrócie Urząd znajduje się przy ulicy Świeckiej 12 w Jeżewie.
W Urzędzie pracuje wójt i urzędnicy.
Do budynku można wejść od ulicy Świeckiej 12.
To główne wejście do Urzędu - to wejście jest odpowiednie dla osób z niepełnosprawnościami.

Wójtem Gminy Jeżewo jest Maciej Rakowicz.
Wójt jest kierownikiem Urzędu.
Wójtowi w pracy pomagają sekretarz, skarbnik oraz pracownicy Urzędu.

Czym zajmuje się Urząd?
• organizuje różne wybory, na przykład na Prezydenta Polski, wybory do Sejmu i Senatu i wybory sołtysów wsi,
• wydaje dowody osobiste,
• prowadzi spis ludności w gminie,
• zajmuje się bezpieczeństwem i chroni przed pożarami w gminie,
• zajmuje się ochroną zabytków,
• współpracuje z organizacjami pozarządowymi,
• zajmuje się rolnictwem,
• zajmuje się zarządzaniem w trudnych sytuacjach, na przykład w czasie powodzi lub suszy,
• zajmuje się budżetem gminy,
• zajmuje się ustaleniem jakie będą podatki,
• zajmuje się planowaniem przestrzeni w gminie,
• robi remonty i buduje nowe potrzebne budynki,
• buduje i naprawia drogi gminne,
• zajmuje się ochroną i kształtowaniem środowiska i ochrony przyrody,
• zajmuje się wywożeniem śmieci z terenu gminy,
• utrzymuje czystość i porządek,
• prowadzi Urząd Stanu Cywilnego,
• prowadzi różne sprawy z zakresu wojska.
Jeśli przyjedziesz do nas autem
zaparkuj na specjalnie oznaczonym miejscu.
W pobliżu budynku są dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.

Jak trafić do sekretariatu?
Wejdź do Urzędu głównym wejściem.
Gdy wejdziesz zobaczysz schody.
Wejdź na górę.

Zobaczysz drzwi prowadzące do sekretariatu.

Tak sekretariat wygląda w środku.

Żeby załatwić sprawy w Urzędzie, osoby ze szczególnymi potrzebami mogą:
• napisać potrzebne pismo i wysłać je na adres: Urząd Gminy w Jeżewie
ul. Świecka 12, 86-131 Jeżewo
• przynieść pismo do sekretariatu urzędu.
Sekretariat to biuro, w którym można zostawić pisma i inne dokumenty, dokumenty zostają później przekazane urzędnikom.
• napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy e-PUAP: www.epuap.gov.pl ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej.
Do tego sposobu trzeba mieć internet i swoje konto w ePUAP.
• napisać wiadomość i wysłać ją na adres e-mailowy: sekretariat@jezewo.eu
• wysłać faks pod numer 52 522 81 49,
• zadzwonić pod numer 52 33 180 25,
• przyjść do Urzędu i spotkać się z pracownikiem w godzinach pracy Urzędu.
Wszystkie informacje o gminie można znaleźć na stronach internetowych:
https://jezewo.eu/ i https://bip.jezewo.eu/
Informacja w pliku PDF